دسته‌بندی نشده

درصد قابل توجهی از کادر پزشکی نسبت به حقوق خود آگاهی ندارند / تصویب منشور حقوق جامعه پزشکی توسط شورای عالی نظام پزشکی

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که تاکنون منشور مدونی برای حقوق جامعه پزشکی وجود نداشته است؛ گفت: درصد قابل توجهی از کادر های جامعه پزشکی نسبت به حقوق خود آگاهی نداشته و بیماران، مردم و مسئولان نیز نسبت به این موضوع توجیه نیستند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی؛ دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی و رئیس کمسیون تخصصی اخلاق پزشکی در پنجاه و چهارمین  جلسه این شورا با اشاره به این که جامعه پزشکی باید نسبت به حقوق خود آگاهی لازم را داشته باشد؛ اذعان کرد: مطالعه و اجرای پروژه طرح تدوین منشور حقوق جامعه پزشکی ایران در کمیسیون تخصصی مشورتی اخلاق پزشکی، گام مثبتی در جهت آشنایی کادرهای جامعه پزشکی؛ مردم، مسئولان و بیماران با حقوق جامعه پزشکی و تقویت اعتماد فیمابین و اثربخشی بیشتر در ارائه خدمات سلامت  است .

وی افزود: مطالعه و بررسی های متعددی در کمیسیون تخصصی مشورتی اخلاق پزشکی به منظور تهیه پیش نویس این منشور انجام شد و با استفاده از روش های کیفی، مصاحبه های متعددی با افراد شاخص و صاحبنظر به عمل آمد و نکات کلیدی در جلسات کمسیون و هیات رئیسه شورای عالی به مفاد منشور حقوق جامعه پزشکی ایران افزوده شد تا جهت تصویب نهایی به اعضای شورای عالی نظام پزشکی ارائه شود.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به عنوان یک نهاد مدنی همزمان با دفاع از حقوق بیماران و سلامت جامعه، نماینده جامعه پزشکی است و به حقوق موکلان خود توجه داشته و هر جا لازم باشد نسبت به پیگیری مطالبات و حقوق اعضای خود تلاش می کند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که تدوین منشور حقوق جامعه پزشکی نشان دهنده این است که شورای عالی نظام پزشکی به عنوان نهاد سیاستگذار، احقاق حقوق جامعه پزشکی را در جهت ارائه خدمت موثر تر به بیماران و ارتقای سلامت جامعه در دستور کار خود قرار داده است؛ تصریح کرد: این حقوق در برابر جامعه، مسئولان و دستگاه های دولتی و نیز بخش غیر دولتی است تا همه نسبت به آن آگاهی یافته و همکاری لازم را برای تحقق آنها داشته باشند. این منشور از نظر حقوقی و انتظامی نیز با حضور کارشناسان صاحب نظر بررسی شده است تا پس از تصویب نهائی در شورای عالی نظام پزشکی در دراز مدت مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر معین به تشکیل یک کمیسیون تخصصی و مشورتی جدید در این زمینه در ذیل شورای عالی خبر داد و گفت: این کمیسیون بر حسن اجرای مفاد منشور حقوق جامعه پزشکی ایران نظارت خواهد داشت.

وی ضمانت  اجرائی منشور را، آگاهی جامعه پزشکی و مردم و مسئولان از مفاد آن دانست تا در مواقع ضروری علاوه بر کادرهای پزشکی، خود بیماران و مردم مدافع حقوق جامعه پزشکی باشند و از قداست و جایگاه پزشکی حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی و آموزش و تبیین مفاد منشور و توجیه افکار عمومی و مسئولان می توان نسبت به احقاق حقوق جامعه پزشکی تلاش کرد .

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا