اخبار

بزودی محقق می شود: رونمایی از طرح پزشکان خارج از کشور

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه از طرح پزشکان خارج کشور در آینده رونمایی خواهیم کرد، گفت: انتظاری از رسانه به جز وظایف ساختاری نداریم و تمامی شکایات از رسانه ها باطل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکترسید موید علویان در نشست خبری خود که صبح امروز ۲۰ شهریورماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: سازمان نظام پزشکی یک تشکل صنفی بزرگ در کشور است و مطابق قوانین و مقررات و قانون نظام پزشکی اهداف و وظایفی دارد.

وی با بیان اینکه شرایط سختی را ملت ایران و کادر درمان دارند و روزانه ارقامی را از فوتی‌های کرونا می‌شنویم، ادامه داد: تلاش‌های کادر درمان بسیار چشمگیر بوده، باید کمک کنیم از این صنف خدمتگزار حراست و حفاطت شود و ما به عنوان سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ اولین پیام را به وزارت بهداشت داریم.

رییس سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از خواسته های جدی ما در بحث کرونا است، تصریح کرد: ما در ستاد کرونا حضور نداریم و نظام پزشکی اعلام آمادگی حضور در ستاد کرونا دارد. نظام پزشکی و انجمن های علمی، متشکل از اساتید دانشگاه ها و بدنه علمی کشور هستند.

وی اظهار کرد : پیام دوم ما حفظ و حراست از کرامت جامعه پزشکی هست و این جامعه مورد اعتماد مردم باید با خدمات خوب و صادقانه ارتقا پیدا کند. امسال تبریک روز پزشک بسیار سخت بود، چراکه داغ خانواده های داغ دار تازه می‌شد و کار درمان در راستای خدمات رسانی به مردم جانفشانی کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه مسئولان باید قدر کادر درمان را بدانند افزود: انشاالله حوزه هنری و کلوب‌های ورزشی و … را در سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ فعال خواهیم کرد. اجتماعی شدن نظام پزشکی جزو اهداف جدی ما هست و باید در بدنه جامعه حضور فعال پیدا کنیم. ما به شفافیت معتقدیم و قرار است تمام فعالیت ها و مکاتبات ما دیده شود.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم رسانه برای ما یک فرصت است ادامه داد: انتظاری از رسانه به جز وظایف ساختاری نداریم و تمامی شکایات از رسانه ها باطل می‌شود. از طرح پزشکان خارج کشور هم در آینده رونمایی خواهیم کرد و باید با آن‌ها ارتباط داشته باشیم.

علویان با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد یک پل شفاف با مجلس شورای اسلامی هستیم گفت: در حوزه رفاهی نیز پیگیر مسائل مختلف با بانک‌ها و … هستیم و در لواسان زمین نمی‌خریم و قرار نیست به دنبال ماشین‌ها و زمین‌های لوکس برویم و از پزشکان جوان حتما حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران خاطرنشان کرد: تهران بزرگ برای کسانی که بخواهند دخالت غیر مجاز در امور پزشکی انجام دهند ناامن هست و ما با تدبیر و اقتدار با هرگونه دخالت غیر مجاز برخورد میکنیم.

وی اظهار کرد : ما اگر بتوانیم سطح بهداشت مردم را تقویت کنیم و دادن وسایل بهداشتی را مثل نهضت مدرسه سازی راه بیاندازیم، بار خوبی دارد.

علویان گفت: از اردیبهشت سال 99 میتوانید نظرات من را ببینید، من همراه با تعدادی از کارشناسان درخواست کردم، به صراحت گفتیم در تولید واکسن خارجی مشارکت کنید. مشارکت در واکسن خارجی با کشور خاصی مدنظر نبوده و هر کشوری که تولید میکند. اما این اتفاق نیفتاد و به جای واکسن در داروها مطالعه شد و ما هیچ تاثیری در واردات دارو ندیدیم.

وی ادامه داد: در بحث واکسن گفتیم مردم را موش آزمایشگاهی نمی‌کنیم اما در دارو کردیم. ما البته از تولید داخلی حمایت می‌کنیم و آن را یک ضرورت تاریخی می‌بینیم چون نمی‌دانیم چه اتفاقی در آینده اتفاق خواهد افتاد. این جاست که ظرفیت سازی داخل بسیار مهم است.

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که طی چند هفته گذشته از مراکز تولید داخل که در حال مطالعه هستند یک بازدید فنی کردیم؛ اذعان کرد:  باید از تمام تولید داخل حمایت کنیم، اما تا زمانی که تولید داخل کفایت نکند باید واردات کنیم. اینکه چرا صورت نگرفت بحث حقوقی است و باید ببینیم چرا صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: باید ببینید مسئولین حوزه سلامت به تکلیف خود در حوزه سلامت عمل کردند یا نه. چه طور می‌تواند پزشکی جوابگوی مرگ بیمار باشد، باید بگوید چرا بیمارش مرد؟ باید جواب بدهد و باید خانواده شان را قانع کند. چه طور از مرگ هزاران نفر باید بگذریم؟ نباید گذشت چون حق الناس است و قابل گذشت نیست. بچه‌های یتیم پشت مراکز ای سی یو و زنان بی سرپرست چه می‌شوند؟ کسی به آن ها پاسخگو نیست؟ اینها ستاره های درخشان ملت ایران اند و میتوانستیم جلوی فوت یک نفر را می گرفتیم، باید سوال شود. ما از حقوق جامعه دفاع خواهیم کرد، از حقوق صنفی، کرامت پزشکی و حقوق مادی و معنوی مان نیز دفاع میکنیم.

به گفته علویان وزارت بهداشت تولیت است و وظیفه دارد براساس مصلحت و کارشناسی و قانون و براساس پاسخگویی تصمیم بگیرد. در حوزه اینکه چه نوع واکسنی استفاده شود ورود نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم نظرات کارشناسی مان را در ستاد کرونا اعمال کنیم، نوع واکسن و دوز بوستر در حیطه وزارت بهداشت است. ما در این موضوعات حساسیم، به غوغا سالاری و هیجان بیخودی معتقد نیستیم و در حوزه عالمانه نشستیم، منصب ما علمی است، انعکاسش باید در جامعه برای تصمیمات بهتر باشد. اگر در گذشته تصمیمات غلط بوده باید در آینده  تصمیمات بهتری بگیریم.

وی اضافه کرد: خواسته های نظام پزشکی باید معقول  منطقی و قابل اجرا باشد. در کار تحقیقاتی می‌بینیم کاری قدرت اجرایی دارد یا نه. در حوزه تعرفه گذاری باید عدالت بیشتری رعایت شود. تعرفه گذاری میتواند در رفتار نظام سلامت موثر باشد، در نظام تعرفه گذاری بی عدالتی هست. در نظام پزشکی ما عمل می‌کنیم اما بخشی از این مساله هم وزارت بهداشت است و بخشی از آن نیز خریدار خدمت است یعنی بیمه ها، ما باید دور یک میز راجع به این مسائل صحبت کنیم.

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ بیان کرد : اگر کسی شعار میدهد من تعرفه گذاری را به نظام پزشکی بازخواهم گرداند. به نظر شما عملی است؟ آیا مجلس و دولت قبول میکند؟ ما باید حرفی بزنیم که عملی باشد  هم براساس منافع صنف باشد و اجرایی باشد وگرنه باعث ناامیدی میشود.

وی درخصوص سلامت روان کادر درمان گفت: ما نسبت به این موضوع حساسیم. متاسفانه در یک سال اخیر مواردی از خودکشی ها در دستیاران دیدیم. متولیان دستیاری وزارت بهداشت اگر از مرگ یک دستیار میمیرند مرگشان حق است، به چنین مسئولینی باید افتخار کنیم که از مرگ دستیاران بمیرد. باید از مرگ کادر جلوگیری کنیم. اما باید برنامه داشته باشیم. به بخش های دیگر هم این موضوع مرتبط است.

وی همچنین در ارتباط با مدیریت محدودیت های کرونا گفت: گاهی ما همه چیز را تعطیل میکنیم. باید ظرفیت اتوبوسرانی را بیشتر کنیم، اما وقتی پارک را تعطیل میکنیم که مردم خودشان را در آنجا تخلیه میکنند، کار کارشناسی نیست.  اینکه به مردم بگوییم سفر نروید هنر نیست. آیا سفر ایمن داریم؟ سفر ایمن با ماشین است یا هواپیما، خوشبختانه شنیده ام همانطور که سفرها را با واکسن همراه کرده اند در دنیا، برخی محدودیت ها جاهایی قرار است همراه با واکسیناسیون کم کنیم بعد از واکسیناسیون که مردم آسیب روحی روانی نبینند.

علویان در خصوص  تزریق دوز سوم واکسن به کادر درمان گفت: تزریق بوستر جزو عدالت است، چون باید از کادر درمان محافظت شود. در ابتدای کرونا دیدیم که به دلیل ابتلای کادر درمان، بخش ها خالی میشوند، اگر پرستاران و پزشکان نباشند چه کار باید کرد؟ اما واکسیناسیون مردم هم کند بود. اما خداروشکر درحال حاضر سرعت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:  درارتباط با مداخله گران غیرمرتبط به امور پزشکی. براساس قوانین موجود عمل میکنیم. با آن کس که پروانه ندارد و مجاز نیست برخورد خواهیم کرد و تعارف نداریم. اگر کسانی مدافع علوم طب غیر مبتنی بر شواهد باشد و به آن ورود کند وارد بازی خطرناکی شده است، دوستان وارد این باری نشوید. دنیا به ما نگاه میکند. الان خیلی از سرطان ها درمان میشود اما قبلا نمیشد.

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ اظهار کرد: وای به حال کسی که بفهمیم که باید شیمی درمانی می کرده اما با درمان غیراستاندارد از آن ممانعت شده است. دیده بودیم فردی باید شیمی درمانی می شد و درمان غیر استاندارد گرفته و بیماری وارد مراحل پیشرفته شده است، مدعی العموم باید به این مساله ورود کند. طب، طب است، اما به هرحال اگر علوم دینی ما توصیه های بهداشتی جسمی و روحی دارد نیز باید به آن توجه کنیم.

وی درارتباط با طرح غربالگری گفت: ما باید درباره کاهش جمعیت هم فکر کنیم. به سمت مسن تر شدن میرویم اما راه روش درست آن این است که بچه سالم به دنیا بیاوریم. این ها باید با درایت انجام شود، امیدوارم نظرات نظام پزشکی و وزارت بهداشت مورد نظر نمایندگان محترم قرار بگیرد.

وی یادآور شد: هرگونه مرگ پزشکان و دیگر کادر درمان را باید رصد کنیم. فشار کادر درمان بیش از حد است. خدماتی که دستیاران در بیمارستان های آموزشی در حال ارائه آن هستند خیلی سنگین و بیش از ظرفیت آنهاست.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا