اخبار نظام پزشکی سبزواراسلایدر

دولت نگاه خود را به روش تعرفه گذاری خدمت سلامت تغییر دهد

رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: نگاه دولت در تعرفه گذاری نگران کننده است، بر واقعیات سرپوش می گذارد و آنها را سرکوب می کند. باید نگاهی آینده نگر و مسئولانه داشته باشد، در غیر اینصورت نه تنها به مقصود نمی رسد که ابزار تعرفه گذاری را از دست می دهد و این سرنوشت، محتوم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی؛ دکتر محمود فاضل در ادامه افزود:اداره جامعه مقتضیات و لوازمی دارد که باید آن را شناخت. اگر تعرفه توسط ارائه دهندگان آن رعایت نگردد یعنی ایراد دارد یعنی باید بازنگری شود یعنی مرجعیت نهاد تعرفه گذار متزلزل شده است و اگر همچنان واقعیات را نبیند جز نانظمی در دریافت تعرفه و ناتوانی در ایجاد انضباط حاصلی نخواهد داشت .

  وی اظهار داشت:روش قانونی و پذیرفته شده عبارتست از تعیین تعرفه براساس قیمت تمام شده و شریک کردن برخی مولفه ها در آن . همزمان بایستی با تقویت و پاسخگو کردن سازمان های بیمه گر ، بار مالی را از گرده بیماران برداشت .

 دکتر فاضل عنوان کرد:این بدیهی ترین انتظار از یک دولت مستقر است. مردم شایسته ی دریافت بهترین و باکیفیت ترین خدمات سلامت هستند و یک دولت لایق باید تمام فکر و ذکرش تامین آن باشد .

  رئیس شورای عالی نظام پزشکی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز تعرفه ها اعلام نشده است و این هم ترک فعل است و هم خلاف تکلیف قانون گذار .

 دکتر فاضل در پایان تاکید کرد: مهمترین پایه های دولت ها ، اعتماد مردمی است ، هشیار شویم مراقب استحکام آن باشیم .

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا