اخبار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

مراجعه حدود ۲۰۰ زوج به کلینیک درمان ناباروری سبزوار

فلوشیپ ناباروری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از مراجعه حدود ۲۰۰ زوج نابارور به کلینیک درمان ناباروری دانشگاه خبر داد.

به گزارش وبدا/ دکتر بهنار سوییزی در گفتگو با وبدا افزود: از ابتدای راه اندازی کلینیک درمان ناباروری در غرب خراسان که در اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را رسما آغاز نموده برای حدود ۲۰۰ زوج تشکیل پرونده داده شده که از این تعداد ۱۲۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در بررسی های صورت گرفته تعداد ۱۰ پرونده که مراحل درمان را به صورت کامل انجام داده اند به بارداری موفقیت آمیز منجر شده که از این رقم ۳ مورد با دارو درمانی،۲ مورد  آی. وی. اف( لقاح آزمایشگاهی) و ۵ مورد نیز از طریق آی. یو. آی(تلقیح داخل رحمی اسپرم) مشکل ناباروری آنها درمان شده است. 

دکتر سوییزی هدف از فعالیت کلینیک ناباروری در غرب خراسان را کمک به زوجین نابارور اعلام و اظهار داشت: در این کلینیک علاوه بر اخذ شرح حال اولیه و مشاوره خدماتی چون انجام معاینات جهت بررسی علل ناباروری، انجام آزمایشات و بررسی زوجین مبتلا به سقط مکرر، انجام مشاوره های جانبی لازم توسط  متخصصین، انجام مشاوره تغذیه، روانشناسی، طب ایرانی و انجام تمام سونوگرافی های لازم در سیکل درمانی  برای مراجعین انجام می شود.

فلوشیپ ناباروری دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار ادامه داد: در درمان ناباروری عوامل متعددی چون مناسب بودن سن مادر، همراه بودن همسر و شرایط فیزیولوژی بدن دخیل است که معمولا اگر شرایط به هر لحاظ مناسب باشد زوجین نابارور تحت درمان‌هایی چون تجویز دارو جهت تحریک تخمک گذاری، انجام هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی جهت بر طرف کردن چسبندگی لوله های رحمی، انجام ای یو ای، شروع سیکل کاشت جنین و انجام سونوگرافی های لازم تا زمان ارجاع مریض جهت برداشت تخمک و انتقال جنین به مشهد قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه راه اندازی کلینیک درمان ناباروری در سبزوار زوجین را از مراجعات مکرر در سیکل درمانی به مشهد بی نیاز کرده، تصریح کرد:  صفر تا صد دریافت خدمات در حد آی. یو. آی به عنوان یکی از روشهای کمک باروری در سبزوار قابل انجام است، تنها خدمتی که در سبزوار نمی توان انجام نمی شود برداشت تخمک و انتقال جنین است که در سیکل بیمار مجبور است به مشهد مراجعه کند که امیدواریم با راه اندازی بخش آی. وی. اف تمام مراحل در کلینیک انجام شود.

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا