اخبار

ضرورت اصلاح زیرساخت های شهری در مناطق دورافتاده /افزایش ظرفیت پزشکی هیچ مشکلی را حل نمی کند

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که مشکل اصلی در دسترسی مردم به خدمات درمانی پزشکان، نبود زیرساخت های مناسب شهری در مناطق دورافتاده است؛ گفت: به جای افزایش ظرفیت پزشکی باید روی اصلاح زیرساخت ها در مناطق دور افتاده جهت ماندگاری پزشکان تلاش شود.

دکتر علیرضا مدرکیان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که افزایش ظرفیت پزشکی هیچ مشکلی را حل نمی کند؛ اظهار کرد: اگر در برخی مناطق شاهد مشکلاتی در زمینه دسترسی مردم به خدمات پزشکان متخصص و فوق تخصص  هستیم؛ این امر به دلیل توزیع نامناسب ، عدم رعایت قوانین توسط فارغ التحصیلانی که با سهمیه مناطق محروم وارد رشته های پزشکی شده اند، نبود زیرساخت های مناسب شهری در مناطق دور افتاده برای ماندگاری پزشکان و … است.

وی افزود: با توجه به این که نحوه آموزش پزشکی نسبت به سال های گذشته تغییر کرده و بیشتر بر اصول پاراکلینیک به جای معاینه فیزیکی و بالینی تاکید می شود، افزایش ظرفیت پزشکی باعث کاهش کیفیت خدمات درمانی خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان مهارت و توانمندی پزشک در تشخیص و درمان بیماری مهم است نه افزایش تعداد آنان ؛ لذا بهتر است به جای تمرکز کمیت به فکر افزایش کیفیت و توانمند سازی جامعه پزشکی برای ارائه خدمات مطلوب تر باشیم.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که حداقل امکانات رفاهی برای ماندگاری پزشکان در مناطق دورافتاده وجود ندارد؛  خاطرنشان کرد: اغلب پزشکان در کلان شهرها و مراکز استان ها مشغول به فعالیت هستند زیرا امکانات و زیرساخت های مورد نیاز برای ماندگاری همکاران در مناطق محروم و دورافتاده وجود ندارد ، بنابراین پزشکان تمایل و انگیزه ای برای رفتن به این مناطق نداشته و این ذهنیت برای عموم مردم ایجاد شده که با کمبود پزشک در کشور مواجه هستیم.

مدرکیان در پایان با اشاره به این که جامعه پزشکی مورد هجمه های گوناگون از سوی برخی رسانه ها قرار گرفته است؛ یاد آور شد: تبلیغات سوء علیه جامعه پزشکی و القای این که جامعه با کمبود پزشک مواجه بوده و متهم کردن پزشکان به تعارض منافع یا انحصار طلبی نتیجه ای جز مخدوش کردن اعتماد مردم به جامعه پزشکی ندارد.

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا