اخبار

اختلاف نظرزیادی بر سر تعیین درصد افزایش تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی وجود دارد

دبیر شورای عالی بیمه سلامت با اشاره به این که طی یکسال گذشته جزء فنی و هتلینگ در بخش خصوصی 90 درصد افزایش داشته است؛ گفت: در خصوص تعیین درصد افزایش تعرفه ها برای سال آینده اختلاف زیادی بین پیشنهاد سازمان نظام پزشکی، معاونت درمان و بیمه ها بویژه تامین اجتماعی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، دکتر سید سجاد رضوی دبیر شورای عالی بیمه سلامت در سومین جلسه شورای عالی نظام پزشکی که امروز جمعه مورخ 28/8/1400 برگزار شد، با اشاره به این که موسسات پزشکی سال گذشته اوضاع خوبی به لحاظ گرانی تجهیزات  و اقلام مصرفی نداشتند، اظهار کرد: طی سال گذشته سه بار افزایش تعرفه داشتیم و جزء فنی و هتلینگ نیز در بخش خصوصی 90 درصد افزایش داشت که این مهم در بخش دولتی وجود نداشت.

وی افزود: این افزایش در حد توان بود و زحمات زیادی برای اصلاح تعرفه ها کشیده شد و اکنون نیز برای سال آینده مبحث تعرفه ها را زودتر به جریان انداختیم تا سازمان برنامه و بودجه بهانه نداشته باشد که این موضوع را دیر مطرح کردید.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص تعرفه های سال آتی و حضور فعال سازمان نظام پزشکی در این حوزه؛ ادامه داد: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی ، معاونت درمان و بیمه ها اختلاف زیادی با هم دارد زیرا سازمان های بیمه گر موافق افزایش 10 تا 15 درصدی تعرفه ها هستندکه در این بین سازمان تامین اجتماعی به دلیل محدودیت منابع توان افزایش تعرفه ها را ندارد، معاونت درمان افزایش 40 تا 45 درصد ر ا بیان می کند و سازمان نظام پزشکی نیز عدد بالای 65 درصد را پیشنهاد داده است که دکتر رئیس زاده رئیس کل نظام پزشکی بطور قاطع و محکم روی این موضع پافشاری می کند.

وی با بیان این که فرمول تعرفه سال بعد و پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه متفاوت است؛ اذعان کرد:  پیشنهاد ما این است که حقوق و دستمزد تابع قوانین کشوری باشد و در زمینه تجهیزات پزشکی نیز تورم لحاظ شود و در نهایت اگر وزن تورم را با حقوق محاسبه کنیم عددی بین 28 تا 30 درصد خواهد شد که اختلاف با نظر نظام پزشکی دارد .

دبیرشورای عالی بیمه سلامت دربخش دیگری از سخنان خود به مبحث هشتگ در تعرفه ها اشاره و بیان کرد: تعرفه کنونی حوزه پاتولوژی سبب حذف این رشته خواهد شد و حذف هشتگ نیز یک مطالبه جدی ماست.

رضوی با اشاره به این که اگر تعرفه ها به اندازه سال گذشته افزایش یابد می توان حقوق و دستمزد را به اندازه جامعه کارگری افزایش داد و تا 50 درصد تورم را در زمینه تجهیزات تحمل کرد؛ گفت: دولت خواستار این است که سطح و عمق پوشش خدمات را افزایش دهیم  وخدماتی مانندناباروری و جوان سازی جمعیت لحاظ شود ، لذا سازمان نظام پزشکی باید فکری اساسی در  زمینه تعرفه ها داشته باشد و این بحث که یک یا دو درصد جامعه پزشکی درآمد کلان دارند به کل این جامعه تعمیم داده نشود.

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا