اخبار

توزیع پزشکان متخصص در کشور مناسب نیست

بازرس انجمن رادیولوژی ایران، از سیاست وزارت بهداشت در توزیع پزشکان متخصص انتقاد کرد.

ه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، علیرضا رادپور، به مناسبت روز جهانی رادیولوژی، به وضعیت توزیع نیروهای رادیولوژی در کشور اشاره اشاره و اظهار کرد: موضوع کمبود پزشک در کشور، برای خیلی از مسئولان و مردم جذاب است. متولی آموزش دستیاران و توزیع آنها در کشور، وزارت بهداشت است که این کار باید توجه به امکانات و نیازهای وزارتخانه انجام شود.

بازرس انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: در واقع مشکلات ناشی از کمبود پزشک متخصص در کشور، از همین توزیع نامناسب نیروی انسانی شکل می‌گیرد؛ در حالی که بیش از 900 دستیار رشته رادیولوژی داریم که مشغول تحصیل هستند و بیش از 4000 نفر هم فارغ‌التحصیل هستند، اگر توزیع درستی انجام شود، همه نقاط کشور از خدمات همکاران رادیولوژیست بهره‌مند خواهند شد و اگر توزیع نیروی انسانی متخصص درست انجام شود، خیلی از این مشکلات حل خواهد شد.

رادپور با عنوان این مطلب که پذیرش دستیار رادیولوژی باید متناسب با نیاز واقعی کشور باشد، گفت: در حال حاضر، شهرهایی هستند که تجهیزات پزشکی را خارج از ضوابط سطح‌بندی خدمات و استانداردهای جمعیتی، دریافت کردند و همین موضوع باعث می‌شود نیاز به رادیولوژیست به صورت کاذب در برخی شهرها افزایش یابد در حالی که بسیار از مراکز آموزشی با مشکلات تهیه تجهیزات پزشکی مواجه‌اند.

وی با اشاره به فشارهای خارج از وزارت بهداشت، برای داشتن تجهیزات و پزشک متخصص در برخی مناطق افزود: اگر توزیع نیروی انسانی بر اساس سطح‌بندی خدمات صورت بگیرد، قطعاً این مشکلات را نخواهیم داشت.

بازرس انجمن رادیولوژی ایران با عنوان این مطلب که به علت توزیع نامناسب و خارج از استاندارد تجهیزات پزشکی، کشور به انبار تجهیزات پزشکی تبدیل شده است، گفت: متأسفانه در توزیع تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، استانداردها رعایت نمی‌شود و در برخی نقاط، احساس کاذب کمبود پزشک متخصص داریم؛ توزیع نیروی انسانی اشتباه است و امیدواریم با رویکرد جدید مسئولین وزارت بهداشت این مسائل هم با کارشناسی درست حل شود.

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا