اخبار

چرا جامعه دندان‌پزشکی باید شاهد عملکرد جزیره‌ای در وزارت بهداشت باشد؟

عضو شورای عالی نظام‌پزشکی با بیان این که سیاست‌گذاران عرصه سلامت باید به صورت بنیادی جایگاه و منزلت رشته دندان‌پزشکی را در وزارت بهداشت ارتقا دهند ؛گفت: چرا جامعه دندان‌پزشکی باید شاهد عمل‌کرد جزیره‌ای در وزارت بهداشت باشد؟آیا وقت آن نرسیده برای برون رفت از این معضل اجتماعی در سیاست خود نسبت به جایگاه دندان‌پزشکی در وزارت بهداشت تجدید نظر کنیم ؟

دکتر بهنام عباسیان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که جامعه دندان‌پزشکی کشور بالغ بر 43 هزار نفر هستند که هر سال برتعدادشان افزوده می‌شود؛ بیان کرد: آیا جایگاه این خانواده که تأمین کننده سلامتی دهان و دندان آحاد مردم است در حد یک کرسی کارشناسی در ذیل بیماری هاست ؟! واقعا جای بسی تأمل دارد که سیاست‌گذاران عرصه سلامت مجلس بدون درنظر گرفتن زیرساخت آموزشی دانشگاه‌ها اقدام به افزایش تعداد دانشجوي دندان‌پزشکی می‌کنند.

وی با بیان این که سیاست‌گذاران عرصه سلامت باید به صورت بنیادی جایگاه و منزلت رشته دندان‌پزشکی را در وزارت بهداشت ارتقا دهند ؛ افزود: چرا جامعه دندان‌پزشکی باید شاهد عمل‌کرد جزیره‌ای در وزارت بهداشت باشد؟آیا وقت آن نرسیده برای برون رفت از این معضل اجتماعی در سیاست خود نسبت به جایگاه دندان‌پزشکی در وزارت بهداشت تجدید نظر کنیم ؟

وی با اشاره به این که به دلیل مشکلات اقتصادی، سلامت دهان و دندان از سبد اقتصاد خانوارخارج شده و عموم مردم برای رفع آلام دندانی به کشیدن آن روی می آورند؛ ادامه داد:طی سال‌های متمادی عمل‌کرد در حوزه بهداشت و سلامت دهان و دندان به گونه‌ای بوده است که بیمه‌ها هیچ تعهدی برای پوشش خدمات درمانی سلامت دهان و دندان درسطوح تخصصی ندارند و چرا هر ایرانی 5 دندان دائمی خود را در 50سالگی از دست داده و چرا باید سلامتی دهان و دندان از سبد اقتصادی خانوار خارج شود؟ چرا می‌خواهیم بر طبل سیاست اجتماعی خود بکوبیم؟آیا شهامت این را نداریم که بگوئیم اشتباه کردیم؟

عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از این که درکجای جهان شاهد این رویداد هستیم که کرسی تصمیم‌گیری سلامت دهان ودندان در وزارت بهداشت زیر مجموعه بیماری‌ها باشد ؛ تصریح کرد: سياست‌مداران عرصه سلامت باید جواب دهند که چرا حرف کارشناسان وزرات بهداشت و انجمن های علمی تخصصی را نادیده می‌گیرند و شاید این اشتباهات در مورد رشته های دیگر مانند امور مامایی به عنوان خط مقدم سلامت بانوان در حال رقم خوردن است .

عباسیان اضافه کرد: ما دم از جوانی جمعیت می‌زنیم ولی به جایگاه مامایی در وزارت بهداشت توجه نمی‌کنیم . در سال‌های اخير بنده به عنوان یک فعال صنفی در مورد ارتقاء جایگاه دندان‌پزشکی صحبت كرده ام كه متاسفانه نتیجه آن به جز یک کرسی در زیر مجموعه بیماری ها چیز دیگری نبود .

وی با اشاره به این که امروزه سلامتی دهان و دندان باید دغدغه تمام دولت‌مردان باشد،یادآور شد: دندان‌پزشکان جوان انگیزه‌ای برای فعالیت نداشته و شاهد مهاجرت اکثریت آن‌ها هستیم که تصمیم‌گیری و ارائه تدابیرلازم در این رابطه به عهده دل‌سوزان عرصه سلامت است.

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا