دسته‌بندی نشده

آخرین تصمیمات درخصوص ایجاد محدودیت‌ها در کشور

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین مصوبات این ستاد گفت: 45 امین جلسه ستاد کرونا با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مباحث مختلفی مطرح شد و همانطور که مردم می‌دانند با شروع شدن فصل سرما میزان میزان شیوع بیماری به صورت شتابدار در حال بالا رفتن است و در اروپا در برخی کشورها میزان مرگ‌ومیرها به هزار نفر رسیده و آمار مبتلایان در یک روز در آمریکا به صد و هشتاد هزار نفر رسیده است و میزان مرگ و میر و ابتلا در کشور ما افزایش داشته است.

وی گفت: میزان تست‌ها در کشور ما به چهل هزار تست در روز رسیده است، در جلسه امروز بر رعایت پروتکل‌ها تاکید زیادی شد و خدمات الکترونیک باید توسه یابد، همانطور که در اردیبهشت و فرودین این تجربه داشتیم و توانستیم بیماری را کنترل کنیم تاکید شده همه دستگاه‌ها کمک کنند.

رییسی افزود: هر تصمیمی که در ستاد ملی گرفته می‌شود بر این اصول استوار است که می‌توان با رعایت پروتکل‌ها میزان شیوع بیماری را می‌توان کاهش داد، هرگاه مهمانی و تجمعات شکل می‌گیرد به جایی می‌رسیم که میزان ورودی بیمارستان به وضعیت غیرقابل تحمل می‌رسد و کشورها مجبور می‌شوند در این شرایط محدودیت‌هایی انجام دهند.

وی ادامه داد: سه هفته پیش در 43 شهرستان محدودیت شدید ایجاد شد و پس از در 46 شهرستان محدودیت ایجاد شد، طرح جامعی آماده شد یک طرح هوشمند و پویا است و بر اساس شاخص‌های بهداشت و درمان و میزان بستری بیماران در شهرستان‌ها، سطح هشدارهایی برای شهرستان‌های قرار دادیم، سطح هشدار 3 شهر قرمز، سطح هشدار دو نارنجی و سطح هشدار یک شهرهای زرد هستند و متناسب با هروضعیت محدودیت اعمال خواهد شد و حدود دو هفته زمان لازم است تا نتیجه محدودیت‌ها ارزیابی شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست و برخی اماکن به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها اعمال محدودیت کنیم گفت: شهرستانی اگر در وضعیت سطح سه یا قرمز قرار گیرد به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود، بر اساس ارزیابی اولیه بیش از صد شهر و شهرستان مشمول منطقه قرمز خواهند بود و تهران جزو این شهرهای قرمز است، 150 شهر در سطح دو و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و 155 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در سطح شغلی چهار برای آنها محدودیت ایجاد می‌شود. محدودیت‌ها شامل مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خواهد بود.

وی گفت: در ارتباط با حضور فعالیت کارکنان در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد، سطح نارنجی نیمی از کارکنان حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دو سوم حضور خواهند یافت و مسوولان ادارات اعلام خواهند کرد که چه تعداد از کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: زمان اجرا از یکم آذرماه در سطح کشور خواهد بود و چند روز باقی مانده اطلاع رسانی دقیق برای مردم صورت خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا