اخبار

مجلس شورای اسلامی برای تمام مسائل حوزه سلامت برنامه ریزی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس برای تمام مسائل حوزه سلامت برنامه ریزی‌هایی داریم تا بتوانیم مشکلات مختلف مردم را چه در بحث تعارض منافع ،چه اصلاح نظام پرداخت، تعرفه‌ها، سیستم الکترونیک و ... حل و فصل کنیم.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم تکریم و معارفه روسای کل سازمان نظام پزشکی و تجلیل از پیشکسوتان عرصه پزشکی اظهار کرد :به یک اردوی جهادی و  یک منطقه محروم سرزدم، ردپای جامعه پزشکی را زودتر از خودمان آنجا دیدیم که باید از آنها تشکر کرد و خداقوت گفت.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی در مسئله دفاع از حرم هم درخشید و اوج ایثار مدافعان سلامت را در مبارزه با کرونا دیدیم.

رییس مجلس ضمن تشکر از جامعه پزشکی و مدافعین سلامت گفت: از خدا بخواهیم که همان صفای دوران دفاع مقدس و همان صفا و اخلاصی که در همین مدافعین سلامت کنار هم بودیم به ما اعطا کند چرا که ما همیشه به آن نیازمندیم.

وی با بیان این که هر چیزی که روی عدل و عقل سایه انداخت را دور کنیم افزود: اگر این کار را نکنیم از انسانیت و خدمت و عمر استفاده نکردیم. البته جامعه پزشکی در این مسیر حرکت کرده است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهمترین چالش‌ها در آغاز گام دوم انقلاب را حذف کردن آرام آرام مردم در همه عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: انقلاب را با مردم شروع کردیم و پیروزی آن را مرهون مردم بودیم. در دفاع مقدس و هر موضوعی که امروز موفقیت در کشور می‌بینیم بدون شک ردپای مردم در آن است و هرکجا که دچار چالش و ناکارآمدی هستیم مردم را حذف کردیم.

وی تصریح کرد: بخش‌های دولتی را جایگزین مردم کردیم که از هر بعد نگاه کنیم اشتباه راهبردی و تاکتیکی ما است. بخشی از سازمانها و نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان‌هایی مثل سازمان نظام پزشکی نماد تبلور حضور تشکل یافته اقشار و مردم در حوزه‌های تخصصی خود هستند.

قالیباف با بیان این که علیرغم قوت‌هایی که سازمان‌های مانند نظام پزشکی و مهندسی دارند،  ضعف‌هایی هم دارند گفت: باید تلاش کنیم این ضعف‌ها را از بین ببریم و اینها هستند که می‌توانند حضور سازمان یافته مردم را در عرصه‌های مختلف تخصصی پر کنند و کشور را رو به جلو ببرند و ضعف‌های بخش‌های دولتی و اداری را پوشش دهند.

وی یادآور شد: اولین وظیفه سازمان نظام پزشکی در حقیقت رسیدگی به بیماری است که مشتری اصلی آن است. در حوزه ثانوی یک مجموعه صنفی است که برای امنیت رسالت اصلی خود باید کمک کند.

رییس مجلس در ادامه با طرح این سوال که در نظام اسلامی فلسفه وجودی ما چیست؟ گفت: فلسفه وجودی ما آگاهی و شناخت به مردم است که مهمترین وظیفه است. مردم در سایه جمهوری اسلامی هستند بنابراین باید تلاش کنیم که آنها اول به حقوق خود آگاه شوند و شناخت پیدا کنند تا بتوانند حق خود را مطالبه کنند. در مجلس، قوه قضاییه و همه نهادها باید تلاش کنیم مردم به حقوق خود آشنا شوند تا سرمایۀ اعتماد عمومی تقویت شود.

وی ادامه داد: در دورانی که فرمانده نیروی انتظامی بودم یک منشور ۱۸ ماده‌ای از حقوق بازداشتی‌ها و متهمان طراحی و در کلانتری‌ها نصب کردم تا هم متهم و هم رئیس کلانتری با حقوق متهم آشنا شود.

رییس مجلس گفت: متاسفانه امروز در جامعه برعکس رفتار می‌کنیم و مدام به مردم می‌گوییم «وظیفه شما این است» درحالی که این روش غلطی است و باید ابتدا او را با حقوقش آشنا کنیم تا حقش را مطالبه کند و اگر این چنین شود خود به خود، به وظایفش عمل می‌کند.

 

وی با اشاره به این که  در مجلس شورای اسلامی برای  تمام مسائل حوزه سلامت برنامه ریزی‌هایی داریم تا بتوانیم مشکلات مختلف را مردم را حل و فصل کنیم؛ اذعان کرد: چه در بحث تعارض منافع چه اصلاح نظام پرداخت، تعرفه‌ها، سیستم الکترونیک و … همه موضوعاتی ک هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند و ما آمادگی داریم تا با اعمال قوانینی به مرتفع شدن مشکلات و هموار شدن این راه مهم کمک رسان باشیم.

قالیباف گفت: آموزش و پرورش، محیط زیست و امور سلامت جزو عرصه‌های عمومی بسیار مهمی هستند که رفع مشکلاتشان باید در راس امور قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا