اخبار نظام پزشکی سبزوار

برگزاری گردهمایی سالیانه متخصصین کودکان سبزوار

تشریح فعالیت های انجمن متخصصین کودکان سبزوار

چهارشنبه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱ گردهمایی سالیانه انجمن متخصصین کودکان سبزوار با حضور اعضای این انجمن واعصای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی سبزوار برگزار گردید .

در ابتدا سرکار خانم دکتر میترا الداغی رییس انجمن ضمن خوشامدگویی ، هدف از برگزاری این گردهمایی را بیانمسائل و مشکلات صنفی و تجدید دیدار و آشنایی اعضای جدید انجمن عنوان کرد .

وی بیان‌ نمود : تعداد ۲۵ نفر فوق تخصص و متخصص کودکان در سبزوار مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲۰نفر عضو انجمن می باشند . ایشان فعالیت های آموزشی و درمانی را  از مهم ترین اقدامات انجام شده این انجمنمنسجم برشمرد .

دکتر سید حسین حسینی هوشیار دبیر انجمن فعالیت های ارزشمند گروه متخصصین کودکان سبزوار را در سطح گروههای مرجع دانشگاه های مادر خواند و گفت : از لحاظ علمی بروز هستیم و از نظر درمانی هم بیشترین تعداد ویزیت هایدرمانگاهی توسط همکاران متخصص کودکان انجام شده است .

دکتر محمود فاضل رییس سازمان نظام پزشکی سبزوار ضمن تشکر از اهتمام انجمن در برگزاری اینگونه مجالس ، وفعالیت های آموزشی و درمانی چشمگیر انجمن به قدمت ۱۸ ساله انجمن متخصصین کودکان در سبزوار اشاره کرد .

ایشان جامعه پزشکی را جزو گروه های مرجع مردمی دانست و تاکید کرد تنها راه مقابله با تخریب هایی که گاه و بیگاه درفضای عمومی علیه جامعه پزشکی صورت میگیرد ، استقامت و ارائه خدمات صحیح به آحاد افراد جامعه و پرهیز از فاصلهبا مردم می باشد .

وی ضمن اشاره به تفاوت انجمن های علمی و صنفی با سازمان نظام پزشکی ،از انجمن ها درخواست کرد فعالیت هایصنفی خود را افزایش داده و مطالبه گری صحیح را سر لوحه فعالیت های خود قرار دهند .

در ادامه دکتر مهدی جلیلی مدیر گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن تشریح وضعیت و‌ جایگاه این گروهافزود : تعداد اساتید هیات علمی گروه کودکان ۱۲ نفر است که شامل ۱۱ نفر فوق تخصص و یک نفر متخصص کودکانتمام وقت جغرافیایی میباشد. اولین دوره پذیرش دانشجوی دوره استاژر مهر ۱۳۹۱ و دوره اینترنی مهر ۱۳۹۳ میباشد. ازمهر ۱۳۹۵ اولین دوره دستیاری کودکان در بیمارستان حشمتیه شروع به کار کرد. که تا کنون ۳ دوره فارغ التحصیلی و ۱۱نفر فارغ التحصیل متخصص کودکان داشته ایم. در سال ۱۳۹۸ کسب رتبه سوم قطب در آزمون گواهینامه تخصصی و درسال ۱۳۹۹ کسب رتبه ۱۰درصد بورد کشوری از افتخارات دستیاران کودکان بوده است.برگزاری فعالیتهای متنوع مورنینگو مورنینگ مشترک با گروه رادیولوژی و گراند راند و مورتالیتی ریپورت و ژورنال کلاب و جلسات نلسون خوانی توسطاساتید هیات علمی و برگزاری کارگاه های مختلف احیا کودک و نوزاد و شیر مادر برای دانشحویان مقاطع مختلف ازجمله فعالیتهای اموزشی گروه کودکان است.

همچنین در دوران کرونا و به دنبال تعطیلی کلاس های حضوری به عنوان گروه پیشتاز علمی در سبزوار، گروه کودکان اقدامبه راه اندازی کلاس های مجازی مورنینگ و راند مجازی نمود تا دانشجویان بتوانند در منزل از مباحث مطرح توسطاساتید در بیمارستان بهره ببرند.

نمایش بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا